Novoroční ohňostroj v Praze zrušen!

Publikoval admin v

(Praha 3. prosince 2020) Spolek Ohňostroj pro Prahu z. s. ustupuje od svého záměru přinést Pražanům tradiční novoroční ohňostroj. Důvodem je aktuální epidemická situace, kdy pořadatelé nechtějí vystavovat návštěvníky případnému zdravotnímu riziku. Spolek se tak bude mnohem více věnovat své edukační kampani #NEBUDUSTŘÍLET, kterou chce bez zákazů a restrikcí napomoci k uklidnění dění okolo amatérského používání zábavní pyrotechniky na konci roku.

Do poslední chvíle jsme byli odhodlaní ohňostroj uskutečnit, přinést lidem trochu radosti a oslavit příchod nového, snad lepšího roku,“ vysvětluje předseda spolku Ohňostroj pro Prahu z. s. Jan Šaršoun. Z důvodu aktuální epidemické situace se však nakonec spolek rozhodl od záměru ustoupit, kdy předseda spolku dodává, že nechtějí nikoho zbytečně ohrozit, případně celou situaci zhoršit. „Je situace, jaká je, a my rozhodně nechceme být příčinou nějakého lokálního zhoršení epidemické situace a zdrojem komunitního šíření nákazy mezi potencionálními diváky. V každém případě to však bylo velmi těžké rozhodnutí, lidem v těchto dnech kulturní vyžití a rozptýlení schází,“ dodává Šaršoun.

Předseda spolku již o rozhodnutí informoval i Radu městské části Praha 2, která stejně jako v předchozím roce nad akcí převzala záštitu, a doufá, že nastavená spolupráce bude fungovat i v budoucnu. „Na tom, co děláme se nic nemění. Svět nekončí, bude další novoroční ohňostroj a Praha jej bude potřebovat. A my uděláme vše pro jeho uspořádání. Ostatně aktuálně vypsaná veřejná sbírka bude pokračovat a vybrané finanční prostředky budou použité na ten příští novoroční ohňostroj, který si, pevně věřím, všichni užijeme o to více,“ uklidňuje Šaršoun.


Spolek bude nyní o to intenzivněji pokračovat v osvětové kampani #NEBUDUSTŘÍLET v souvislosti s amatérským používáním pyrotechniky a jejím neřízeném odpalování. Předseda spolku v této souvislosti uvádí i jeden z dílčích úspěchů kampaně. „Letos jsme velmi aktivně oslovovali obchodní řetězce a snažili se změnit  jejich přístup k prodeji zábavní pyrotechniky. Mnoho našich zpráv zůstalo nezodpovězených, nicméně rádi bychom vyzdvihli dílčí úspěch. Společnost BAUHAUS je prvním obchodním řetězcem, který letos přestává prodávat zábavní pyrotechniku,“ říká Šaršoun a dodává, že jde ve své podstatě o jedinou pozitivní zpětnou vazbu ze všech oslovených řetězců. Ještě letos bude v rámci této kampaně zveřejněn a distribuován krátký animovaný spot, který má na nebezpečí číhající za nadužíváním zábavní pyrotechniky hlava nehlava upozornit. „Jde o krátký, emotivně laděný, animovaný spot, ve kterém hodně sázíme na černý humor a nadsázku. Je těsně před dokončením, ale už teď se podle prvních ohlasů divákům líbí. Do budoucna bychom rádi natočili další pokračování,“ vysvětluje Šaršoun závěrem. Spot samotný podpoří i doprovodný plakát s animovanými postavami, které jsou zároveň maskotem celé kampaně.


0 komentářů

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *